Montessori pedagogika je založena na principu rovnováhy, která hraje klíčovou roli ve vzdělávání a vývoji dítěte. V tomto článku se zaměříme na důležitost rovnováhy v Montessori metodě a jak ji podporovat ve vzdělávacím prostředí. Budeme hovořit o všeobecných principech Montessori metody a důležitosti rovnováhy v harmonickém rozvoji dítěte. Dále se zaměříme na rovnováhu mezi svobodou a disciplínou, fyzickou rovnováhu a motoriku, rovnováhu mezi prací a volným časem a také na rovnováhu v rodině. Závěrem si shrneme klíčové myšlenky. Připravte se na zajímavé poznatky o Montessori metodě a jak dosáhnout rovnováhy v životě dítěte i v celé rodině.
Obsah článku:
- Co je Montessori metoda
- Význam rovnováhy v Montessori pedagogice
- Všeobecné principy Montessori metody
- Rovnováha a harmonie ve vývoji dítěte
- Nejdůležitější informace z článku
- Jak podporovat rovnováhu v Montessori prostředí
- Rovnováha mezi svobodou a disciplínou
- Fyzická rovnováha a motorika
- Rovnováha mezi prací a volným časem
- Rovnováha v Montessori rodině
- Rovnováha mezi rodičovstvím a vzděláváním
- Emoční a sociální rovnováha v rodině
- Závěr
Co je Montessori metoda
Montessori metoda je vzdělávací přístup vyvinutý italskou lékařkou a pedagogem Marií Montessori. Tato metoda se zaměřuje na rozvoj dítěte jako jedinečného jednotlivce a podporuje jeho přirozený vývoj a potenciál. Montessori pedagogika klade důraz na aktivní účast dítěte v procesu učení a samostatnost.
Hlavním principem Montessori metody je připravené prostředí, které je speciálně navrženo pro podporu vývoje dítěte. Ve třídách Montessori škol jsou dostupné různé materiály a pomůcky, které jsou přizpůsobeny potřebám a zájmům dětí ve všech věkových skupinách. Dítě si může samo vybrat materiál, s nímž bude pracovat, a učit se vlastním tempem.
Montessori metoda klade také důraz na respektování individuálního vývoje dítěte. Pedagogové v Montessori prostředí nevyučují celou třídu najednou, ale pracují s dětmi ve skupinách nebo individuálně, aby mohli lépe reagovat na jejich individuální potřeby a zájmy. Děti jsou také povzbuzovány ke spolupráci a vzájemné pomoci, což vede k rozvoji sociálních dovedností.
V Montessori školách je důležitá rovnováha mezi svobodou a disciplínou. Děti mají svobodu volby a určování vlastního učebního tempa, ale také jsou vedeny ke správnému a ohleduplnému chování vůči sobě i ostatním. Díky těmto principům Montessori metody se děti učí nejen konkrétní znalosti, ale také se rozvíjejí jako samostatní, kreativní a sebevědomí jedinci.
Význam rovnováhy v Montessori pedagogice
V Montessori pedagogice má rovnováha klíčový význam pro správný vývoj dítěte. Tato metoda klade důraz na rovnováhu mezi různými aspekty vzdělávání a vývoje.
Rovnováha se projevuje jak ve vztahu k individuálním potřebám dítěte, tak ve vztahu k prostředí, ve kterém se učí a rozvíjí. Montessori pedagogika podporuje rovnováhu mezi svobodou a disciplínou. Dítě dostává prostor pro samostatný výběr aktivit, ale také se učí zodpovědnosti a respektování pravidel.
Další důležitou rovnováhou je fyzická rovnováha a motorika. Montessori prostředí je navrženo tak, aby podporovalo pohyb a rozvoj motorických dovedností. Dítě se učí koordinaci pohybů a vyvíjí své tělesné schopnosti.
Rovnováha mezi prací a volným časem je také důležitá součást Montessori pedagogiky. Dítě má možnost volně si vybírat aktivity, ale je také podporováno v pravidelných pracovních cyklech. Tím se učí zodpovědnosti a plánování.
V Montessori rodině je rovnováha klíčová jak pro rodiče, tak pro děti. Rovnováha mezi rodičovstvím a vzděláváním znamená, že rodiče jsou aktivní podporovatelé vzdělávání svých dětí a aktivně se zapojují do jejich učení. Emoční a sociální rovnováha v rodině je také důležitá pro zdravý vývoj dítěte.
Celkově řečeno, rovnováha je základním pilířem Montessori pedagogiky, která pomáhá dítěti vyvíjet se ve všech směrech.
Všeobecné principy Montessori metody
Montessori metoda je pedagogický přístup, který se zaměřuje na podporu individuálního rozvoje dítěte a vytváří prostředí, ve kterém má dítě možnost objevovat a učit se svým vlastním tempem. Tato metoda, vyvinutá italskou lékařkou a pedagožkou Marií Montessori, je založena na několika významných principech.
Prvním principem Montessori metody je úcta k jedinečnosti každého dítěte. Věří se, že každé dítě je jedinečné a má potenciál se rozvíjet a učit se ve vlastním tempu a podle svých zájmů. Tímto principem se vytváří prostředí, ve kterém je dítě podporováno a respektováno v jeho individuálním vývoji.
Druhým principem je svoboda dítěte. Montessori metoda klade důraz na to, aby mělo dítě volnost volby, autonomii a možnost samostatného rozhodování. Děti mají svobodu vybírat aktivity, s nimiž chtějí pracovat, a čas, který chtějí věnovat jednotlivým úkolům. Tímto způsobem se dítě učí nezávislosti, samostatnosti a zodpovědnosti.
Dalším důležitým principem je připravené prostředí. Montessori třída je navržena tak, aby byla prostředím, které usnadňuje samostatnost a učení. Děti mají přístup ke speciálně vybaveným materiálům, které jsou navrženy tak, aby podporovaly konkrétní dovednosti a schopnosti. Materiály jsou uspořádány tak, aby děti měly přehled a mohly si vybrat, s čím chtějí pracovat.
Dalším principem Montessori metody je zaměření na praktické dovednosti. Děti se učí běžné denní činnosti, jako je oblékání, uklízení nebo příprava jídla. Tímto způsobem se rozvíjejí nejen jejich praktické dovednosti, ale také se učí odpovědnosti za sebe a své prostředí.
Jedinečnost, svoboda, připravené prostředí a praktické dovednosti jsou základními principy Montessori metody. Tyto principy společně vytvářejí prostředí, ve kterém se děti cítí bezpečně, svobodně a motivovány pro učení.
Rovnováha a harmonie ve vývoji dítěte
Rovnováha a harmonie jsou klíčovými pilíři Montessori pedagogiky. Tato výchovná metoda se zaměřuje na podporu celistvého rozvoje dítěte, a to nejen na úrovni intelektuální, ale i na úrovni emocionální, sociální a fyzické. Rovnováha v těchto oblastech je tedy zásadní pro optimální a harmonický vývoj dítěte.
Montessori pedagogika věří, že děti mají vrozený potenciál pro samostatný rozvoj a učení. Dospělí mají za úkol vytvořit prostředí, které dítěti poskytne potřebné podněty a možnosti pro jeho osobnostní růst. Rovnováha je zde nutná, aby se dítě cítilo bezpečně a mělo pocit stability.
Důležitým aspektem rovnováhy v Montessori prostředí je také správná bilance mezi svobodou a disciplínou. Dítě potřebuje pocítit svobodu ve volbě svých činností, ale zároveň i jasně stanovené hranice a pravidla. Tím se formuje jeho disciplína a zodpovědnost.
Fyzická rovnováha a motorika jsou dalšími aspekty, které Montessori pedagogika pečlivě sleduje. Děti se ve svém přirozeném pohybu učí vnímat rovnováhu a koordinaci svého těla. Různé praktické aktivity, jako je například práce se šroubovákem, skládání puzzle nebo chůze po vyvážené traverze, jim pomáhají rozvíjet tyto dovednosti.
Rovnováha mezi prací a volným časem je také důležitá v Montessori prostředí. Děti mají možnost samostatně volit své aktivity, které je zajímají. Je jim dána prostor pro hru, kreativitu a odpočinek. Práce i volný čas jsou pro nějednoznačně propojeny a vzájemně obohacují.
Rovnováha je také klíčovou součástí Montessori rodiny. Rodiče se snaží nalézt harmonii mezi svými rodičovskými povinnostmi a podpořit dítě ve vztahu k vzdělávání. Emoční a sociální rovnováha je rovněž důležitým cílem. Zde je klíčové poskytnout dítěti bezpečné a láskyplné prostředí, ve kterém se cítí milováno a respektováno.
Celkově lze tedy říci, že rovnováha a harmonie ve vývoji dítěte jsou zásadními prvky Montessori pedagogiky. Dítě si zde může rozvíjet svůj plný potenciál a postupovat vlastním tempem, přičemž je podporováno v emocionálním, sociálním, fyzickém i intelektuálním smyslu.
Nejdůležitější informace z článku
Principy Montessori metody | Rovnováha a harmonie ve vývoji dítěte |
Úcta k jedinečnosti dítěte | Podpora celistvého rozvoje dítěte |
Svoboda dítěte | Důležitost vrozeného potenciálu pro samostatný rozvoj |
Připravené prostředí | Rovnováha mezi svobodou a disciplínou |
Praktické dovednosti | Důraz na správnou bilanci svobody a disciplíny |
Hrubá motorika a fyzická aktivita jsou důležité pro celkový rozvoj | |
Práce a volný čas by měly být vyváženy a propojeny | |
Rovnováha v rodině je klíčová pro harmonický vývoj dítěte |
Jak podporovat rovnováhu v Montessori prostředí
V Montessori prostředí je rovnováha klíčovým prvkem, který pomáhá dětem vyvíjet se harmonicky a samostatně. Podpora rovnováhy je jedním z nejdůležitějších úkolů rodičů a pedagogů ve vzdělávacím procesu.
Prvním krokem k podpoře rovnováhy je vytvořit prostředí, ve kterém se děti mohou pohybovat bezpečně a svobodně. Dítě by mělo mít přístup k různým materiálům a hračkám, které podporují jeho fyzický, intelektuální a emocionální rozvoj. Důležité je také dbát na udržení čistoty a pořádku, aby si dítě mohlo snadno najít, co potřebuje, a zároveň se naučilo pracovat s materiály zodpovědně.
Dalším krokem je poskytnout dětem volnost a svobodu v rozhodování. Montessori pedagogika klade důraz na to, aby si dítě mohlo vybrat své vlastní aktivity a tempo rozvoje. Dospělí by měli být připraveni podpořit dítě v jeho zájmech a být s ním partnerem v procesu učení.
Rovnováha mezi prací a volným časem je také důležitá pro harmonický vývoj dítěte. Dítě by mělo mít možnost si odpočinout, hrát si a relaxovat, stejně jako se věnovat strukturovaným aktivitám a práci. Rodiče a pedagogové by měli vytvořit harmonogram, který zohledňuje potřeby dítěte a poskytuje mu dostatek času na všechny důležité aktivity.
Podpora rovnováhy v Montessori prostředí spočívá také v respektování emocionálních a sociálních potřeb dítěte. Komunikace a respektování hranic a potřeb druhých je klíčové pro vytvoření harmonických vztahů mezi dětmi a dospělými. Dospělí by měli být vzorem ve vyjadřování svých emocí a podporovat děti v nalezení emocionální rovnováhy.
Vytvořit rovnováhu v Montessori prostředí není jednoduchý úkol, ale s láskou, porozuměním a trpělivostí to může být pro děti i dospělé nesmírně obohacující zkušenost. Rovnováha je základním principem Montessori pedagogiky a klíčem k rozvoji samostatných, vyvážených a harmonických individuí.
Rovnováha mezi svobodou a disciplínou
Jedním z významných principů Montessori metody je najít rovnováhu mezi svobodou a disciplínou. Při výchově dítěte je důležité mu poskytnout prostor pro rozvoj vlastních schopností a zájmů, ale zároveň je nutné mu vštípit určitou strukturu a odpovědnost.
Montessori pedagogika respektuje svobodu dítěte a jeho vlastní rozhodování. Děti mají možnost svobodně si vybírat, s čím chtějí pracovat a jakou činnost si zvolí. Tím se rozvíjí jejich kreativita, samostatnost a iniciativa. Svoboda však není absolutní a je vždy provázena určitými mantinely a pravidly, které zajišťují bezpečnost a respekt k ostatním.
Na druhou stranu je disciplína nezbytná součástí Montessori pedagogiky. Děti se učí dodržovat pravidla a zároveň zodpovídat za své činy. Disciplína je zde chápána ne jako trest, ale jako prostředek k výchově kvalitního jedince. Děti jsou vedeny k samostatnosti, odpovědnosti a socializaci. Díky tomu rozvíjejí svou vnitřní disciplínu a schopnost se ovládat.
Rovnováha mezi svobodou a disciplínou je klíčová. Díky svobodě mají děti možnost objevovat a prozkoumávat svět kolem sebe, vyvíjet své zájmy a schopnosti. Disciplína na druhé straně poskytuje jim stabilní základ a strukturu, která jim pomáhá se v nových situacích orientovat. Tímto způsobem se vytváří prostředí, ve kterém děti mohou rozvíjet svůj potenciál a harmonicky se rozvíjet jak v duchovní, tak fyzické rovině.
Kromě významu rovnováhy mezi svobodou a disciplínou je také důležité věnovat pozornost hrubé motorice u dětí. Právě hrubá motorika je klíčová pro dítě, protože se prostřednictvím pohybu rozvíjí jeho celková fyzická síla, vytrvalost a rovnováha. Důraz na hrubou motoriku je proto v Montessori pedagogice klíčovým prvkem, který podporuje celkový rozvoj dítěte.
Fyzická rovnováha a motorika
Fyzická rovnováha a dobrá motorická koordinace jsou nezbytné pro celkový rozvoj dítěte dle Montessori pedagogiky. Montessori metoda přikládá velký význam rozvoji motoriky u dětí, neboť prostřednictvím pohybu a fyzické aktivity se děti učí novým dovednostem a rozvíjejí své schopnosti.
Děti podporované v Montessori prostředí mají možnost volně pohybovat a prozkoumávat své okolí. Důležité je jim poskytnout dostatek prostoru a času na vlastní fyzickou aktivitu. Děti se učí upevňovat svoji rovnováhu, chodit, běhat, lézt, skákat nebo se šplhat po překážkách. Vhodně navržené montessori prostředí obsahuje různorodé materiály a pomůcky, které podporují rozvoj jemné i hrubé motoriky.
Pro dosažení fyzické rovnováhy je klíčové, aby dítě mělo možnost trénovat a procvičovat svou motoriku. Děti potřebují pohyb a fyzickou aktivitu, která jim pomůže budovat svou sílu, vytrvalost a koordinaci. Fyzická aktivita napomáhá správnému vývoji svalů a kostí, podporuje zdravý pohybový aparát a zvyšuje celkovou vitalitu dítěte.
Rovnováha mezi fyzickou aktivitou a odpočinkem je také důležitá. Montessori pedagogika podporuje pravidelné střídání fyzických aktivit s klidnými činnostmi, které napomáhají dětem relaxovat a zregenerovat svou energii. Dítě si tak může vybudovat zdravou rutinu a naučit se sama vnímat, kdy je čas na aktivitu a kdy je čas na odpočinek.
Montessori metoda klade důraz na fyzickou rovnováhu a motoriku, neboť si uvědomuje, že správný vývoj tělesných schopností je klíčový pro rozvoj celého jedince. Dítě, které se naučí správně ovládat své tělo a upevnit si svou rovnováhu, získává pevné základy pro další učení a rozvoj ve všech oblastech života.
Rovnováha mezi prací a volným časem
V rámci Montessori pedagogiky je kladen důraz nejen na práci a vzdělávání, ale také na volný čas a odpočinek. Rovnováha mezi prací a volným časem je pro rozvoj dítěte velmi důležitá, a to nejen v pedagogickém prostředí, ale také v rámci rodin.
Montessori metoda věří, že dítě si musí najít čas na samostatnou práci, která mu umožní rozvíjet se a objevovat svět kolem sebe. Zároveň je však nutné, aby mělo dostatek času na volnou hru a odpočinek. Práce a volný čas se tak vzájemně doplňují a pomáhají dítěti dosáhnout rovnováhy ve vlastním vývoji.
Rovnováha mezi prací a volným časem je klíčová i v rámci rodinného života. Rodiče by měli své děti motivovat k tomu, aby se zaměřily na svou práci, a zároveň jim poskytnout dostatek prostoru pro volný čas a hru. Je však také důležité, aby se rodiče ujistili, že jejich děti mají vyvážený životní styl, který jim umožní rozvíjet se ve všech oblastech života.
V rámci mateřství je důležité nalézt rovnováhu mezi prací a volným časem nejen pro samotné dítě, ale také pro rodičku. Mateřství je náročná a odpovědná role, která vyžaduje nejen péči o dítě, ale také péči o sebe samu. Rodička by si měla najít čas na odpočinek a zároveň si udržovat své zájmy a aktivity mimo mateřství. Pouze tak bude schopna plnit svou roli s radostí a vyváženým životním stylem.
Rovnováha v Montessori rodině
Rovnováha je klíčovým prvkem Montessori pedagogiky, který je významný nejen ve školním prostředí, ale také v rodinném životě. Montessori metoda, založená na respektu k dítěti a jeho přirozenému vývoji, klade důraz na nalezení harmonie mezi různými aspekty dítěho a jeho prostředí.
V Montessori rodině je rovnováha mezi rodičovstvím a vzděláváním klíčovým faktorem. Rodiče jsou zde průvodci a podporují svobodu a samostatnost dítěte. Je důležité vytvořit prostředí, ve kterém se dítě cítí chráněno, respektováno a může si plně rozvíjet svůj potenciál.
Emoční a sociální rovnováha je také důležitou součástí Montessori rodiny. Rodiče pomáhají dítěti rozvíjet jeho emocionální inteligenci a budovat zdravé vztahy s druhými. Komunikace, empatie a vzájemný respekt jsou klíčové prvky, které se v Montessori rodině věnují zvláštní pozornost.
Vytvořit rovnováhu mezi prací a volným časem je dalším důležitým aspektem Montessori rodiny. Děti mají prostor pro samostatnou práci, ale také pro volnou hru a relaxaci. Tím se podporuje celistvý rozvoj dítěte a jeho schopnost si plně užívat každodenních aktivit.
Rovnováha v Montessori rodině je tedy důležitá pro celkový harmonický rozvoj dítěte. Důraz na svobodu, disciplínu, fyzickou aktivitu, emocionální rozvoj a rovnováhu mezi prací a volným časem přináší pozitivní výsledky a pomáhá dítěti stát se nezávislým, samostatným a šťastným jedincem.
Rovnováha mezi rodičovstvím a vzděláváním
Rovnováha mezi rodičovstvím a vzděláváním je jedním z klíčových aspektů Montessori pedagogiky. Tento přístup k výchově a vzdělávání se zaměřuje na to, aby rodiče byli aktivními partnery ve vzdělávání svých dětí. Montessori metoda zdůrazňuje rovnocenné zapojení rodičů do procesu učení a podporuje jejich spolupráci s pedagogy.
V rovnováze mezi rodičovstvím a vzděláváním se rodina stává společenstvím zodpovědných jednotlivců, kteří respektují individuální potřeby každého člena. Rodiče jsou průvodci, kteří se starají o to, aby dítě mělo možnost objevovat a rozvíjet své schopnosti a zájmy. Jsou tedy klíčovými podporovateli vzdělávacího procesu, a to jak v domácím, tak i školním prostředí.
Ve vzájemné rovnováze mezi rodičovstvím a vzděláváním zapadá Montessori filozofie, která zdůrazňuje autonomii dítěte a respektuje jeho potřeby. Rodiče se učí naslouchat dítěti a porozumět jeho individuálním potřebám, což je základem správné komunikace mezi rodiči a dítětem. Rodičovství je vnímáno jako spolupráce, ve které se rodiče angažují na podporu dítěte ve všech oblastech jeho života, včetně vzdělávání.
Montessori metoda se zaměřuje na to, aby se rodiče a pedagogové navzájem doplňovali a spolupracovali ve prospěch dítěte. Rodina a škola společně vytvářejí prostředí, které je přátelské, podporuje sebepoznání, rozvoj a učení. V každodenním životě se rodina snaží, aby dítě prožívalo rovnováhu mezi tradičními rodinnými hodnotami a moderními poznatky z vzdělávání.
Emoční a sociální rovnováha v rodině
Emoční a sociální rovnováha hraje v Montessori pedagogice důležitou roli nejen ve vzdělávacím prostředí, ale také v rodinném životě. Rodina je klíčovým faktorem pro rozvoj dítěte, a proto je důležité vytvořit a udržovat vyvážený emocionální a sociální prostor.
Začátkem cesty k emocionální a sociální rovnováze je komunikace. Otevřená komunikace s dítětem je základem pro porozumění jeho potřebám a emocím. Poslouchejte dítě a buďte mu oporou v jeho projevu pocitů. Ve chvílích, kdy se dítě cítí smutné nebo frustrované, nebagatelizujte jeho pocity, ale vysvětlete mu, že je přirozené mít různé emoce a že to není chyba.
Dalším důležitým aspektem emoční a sociální rovnováhy je vytvoření prostoru pro sebeprosazení a respektování hranic druhých. Podporujte dítě v tom, aby vyjádřilo své názory a city a učte ho respektovat názory a limity ostatních. Vytvářejte prostředí, kde se dítě cítí přijímáno a bezpečně, ale také kde jsou jasně definována pravidla a očekávání.
Rodinné aktivity a rituály mohou posílit emoční a sociální rovnováhu. Trávit společný čas s dítětem a vytvářet příjemné zážitky posiluje vazby a pocity sounáležitosti. Buďte si vědomi rovnováhy mezi strukturovanými a volnými aktivitami – příliš mnoho plánování může způsobit stres, ale příliš mnoho volného času může způsobit nudu a nejistotu.
Emoční a sociální rovnováha je neodmyslitelnou součástí Montessori výchovy, která se snaží vytvořit harmonické prostředí pro dítě. V rodině je důležité vytvářet prostor pro dítě, aby se mohlo emocionálně vyjádřit a rozvíjet svoje sociální dovednosti. S tímto přístupem podpoříte jeho sebevědomí, schopnost se vcítit do ostatních a naučíte ho vytvářet a udržovat zdravé vztahy.
Závěr
Montessori pedagogika je založena na principu rovnováhy v různých aspektech života dítěte. Rovnováha je klíčová pro jeho harmonický rozvoj a naplněné vzdělání. Během Montessori vzdělávání je kladen důraz na to, aby se dítě učilo a rozvíjelo ve zdravém a vyváženém prostředí.
V Montessori prostředí je důležité udržovat rovnováhu mezi svobodou a disciplínou. Děti mají možnost si vybírat, co chtějí v daný okamžik dělat, a mít svobodu výběru. Současně se učí respektovat pravidla a dodržovat pravidla chování.
Fyzická rovnováha a motorika jsou také klíčovými prvky Montessori vzdělávání. Děti mají možnost se pohybovat volně a rozvíjet své motorické dovednosti. Aktivity, které podporují rovnováhu, jsou součástí každodenního života ve třídě.
Rovnováze se věnuje pozornost i v rámci času stráveného prací a volným časem. Děti se učí vyváženě rozvrhovat svůj čas a najít rovnováhu mezi prací a odpočinkem. To jim pomáhá vyvíjet samostatnost a zodpovědnost.
Ve společnosti je též důležité udržovat rovnováhu mezi rodičovstvím a vzděláváním. Rodiče jsou klíčovými partnery ve vzdělávání dítěte a spolupráce mezi rodinou a školou je nezbytná pro správný rozvoj dítěte.
Emoční a sociální rovnováha jsou stěžejními součástmi Montessori rodiny. Prostřednictvím důvěrných a láskyplných vztahů dítě vyvíjí zdravé emoční a sociální dovednosti, které se mu budou hodit po celý život.
V rámci Montessori vzdělávání je klíčové vytvořit prostředí, které podporuje rovnováhu ve všech sférách dítětova života. Pouze tak může dítě dosáhnout svého plného potenciálu a stát se samostatným, vyrovnaným a sebevědomým jedincem.
Závěrem lze tedy konstatovat, že rovnováha je základním pilířem Montessori pedagogiky a je klíčová pro celkový rozvoj dítěte.
[…] nebo bicí, umožní dětem objevovat a experimentovat s různými zvuky. Můžou vytvářet vlastní melodie a rytmy a přinést tak do svých tvůrčích projektů osobitý […]
[…] a svoboda ve výuce jsou základními pilíři Montessori metody. Děti mají možnost svobodně volit si aktivity, které je zajímají, a samostatně se zapojovat […]
[…] pečovat o bradavky během kojení? To vše a mnohem více v našem přehledném článku. Buďte chytrými a informovanými […]
[…] Jak funguje Montessori pedagogika? […]
[…] Montessori pedagogiky poskytují komplexní vzdělání v oblasti Montessori metody a pedagogiky. Účastníci se seznámí s důležitými principy Montessori výchovy a získají […]